Monday 6 December 2010

Sedang Kemaskini Blog


| Assalamualaikum |

Ini bukanlah entri yang pertama ya, saje jer nak cerita-cerita sikit. Nampaknya blog ini telah dipasang oleh aku pelbagai widget yang menarik seperti jam, button share, iklan, ruangan borak, menu, enjin untuk kepantasan blog dan banyak lagi. Kat bahagian ruangan komen pula telah dipasangkan sekali dengan kamus (google translate) supaya aku dan pelawat dapat tulis atau translate mana2 komen yang berbahasa inggeris. Blog ni juga takder la makan banyak masa pun nak loading, paling lama pun hanya 2-4saat untuk internet laju, dan 8-15saat untuk internet lembab.


Rumah Misteri

Bercakap mengenai rekabentuk blog nie pula, ia berkonsepkan rumah aku yang penuh dengan suasana Realiti-Fantasi-Misteri. Anggaplah blog ini sebagai rumah aku yer (macam gambar kat atas nie hehe). Entri2 aku pula sebagai melayan tetamu atau pelawat yang bertandang. Hidangan untuk tetamu pulak? Takpe, korang buat jer milo ais sendiri sambil makan cempedak goreng ketika menziarahi blog nie okeys? Ruangan 'jom borak' pada bahagian sisi kiri blog ini pula berfungsi sebagai tempat untuk korang mengumpat, menyapa, beri salam, berbual dan bertanya ya!

Untuk pengatahuan korang, blog ini masih belum dirasmikan lagi oleh aku kerana ia masih lagi dalam proses cuba mencuba.. bukan cuba apa, mana la tau takut2 ada masalah size tulisan ke, masalah widget ke, color mode ke dan lain2.. nanti takut susahkan korang pulak bila nak membacanye betul tak? Sehinggalah aku berpuas hati upgrade blog nie barulah ia berfungsi sepenuhnya atau dirasmikan kelak. Mungkin aku akan kemaskini blog ni dalam 3-8kali seminggu insyaallah.

Sorry la sebab lambat yer sbb inilah kali pertama aku guna platform blogspot.. pengatahuan HTML atau programming kena la bagus, baru la bole cuba2 ubah kod HTML sendiri dengan yakin. Mujur la aku pernah belajar programming C++ dan Visual basic masa dulu2.. walaupun kod2 tuh tak beberapa nak sama dengan kod HTML tapi aku boleh faham jugak sikit2 hehe. Kepada sesape yang nak tahu siapa aku, sila klik button 'Diriku' kat bahagian atas sekali bahagian kanan blog okeys.. Pape pun thanks sebab sudi jenguk2 blog aku yang belum dirasmikan nie. Kalo korang online nanti jangan lupa pula lawat2 ke sini tahu, jangan lupa untuk klik2 iklan sekali kalo rajin ya!


AnwarSuran.Home 2010


Share:

5 comments:

  1. Wah... Lawa blog...

    Asrol Mania sediakan ruang Blog Exchange
    Jom Sertai Saya Sayang Blog Saya
    Korang boleh promote blog banner dan 1 entri korang
    Mudah untuk dapat trafik

    ReplyDelete
  2. lamo lagi ke lu nak renovate uhma lu nie..hehe

    ReplyDelete
  3. @Asrol Mania: Tq, actually byk lagi blog yg lawa kat luar sana..Ins'lah nnt aku join ya!

    @One2Paii: Dah nak siap dah nie huhu.. Sikit jer lagi, juz tggal 1 masalah je lg.. blog nie juz x dpt nak buka guna internet explorer jer.. Tp xper la, 2 hal kecik jer kot.. aku abaikan jer la :)

    ReplyDelete
  4. Okey-okey.. tengah dalam proses la nie :)

    ReplyDelete

Perhatian, segala entri dan 80 peratus daripada gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini adalah hasil dari rekaan dan idea My Cahaya Post. Gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini mempunyai bandwidth-nya yang tersendiri dan menyebabkan anda tidak boleh sesekali mengambil URL gambar-gambar tersebut. Jika anda ingin berbuat demikian, sila download gambar-gambar yang anda mahu dan upload semula di dalam blog anda. Selepas anda berbuat demikian, sila inform saya melalui ruangan komen, facebook page, email mahupun shoutbox. Sekian, terima kasih.

Bilangan Pelawat

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Entri Terlaris