Friday 10 December 2010

Majlis Perasmian Blog



Pendahuluan

Alhamdulillah.. setelah berhempas pulas, meraung, memekik dan memekak akhirnya berjaya juga penulis menyiapkan blog penulis yang yang tak beberapa nak ok lagi nie.. Walaupun terpaksa mengharungi pelbagai dugaan dan cabaran ketika menyiapkan blog ini seperti internet lembab macam siput kudung (sebab tak berbayar), komputer asyik nak meletup (sebab tak pernah servis), dalam masa yang sama tak abis-abis tersalah edit kod HTML (kerana gatal tangan hehe) dan pelbagai masalah lagi.. namun segala dugaan itu penulis harunginya dengan penuh kesabaran.. maka dengan itu lahirlah blog yang diberi nama AnwarSuran.Home (Rumah.AnwarSuran) yang akan memaparkan kisah-kisah Realiti-Fantasi-Misteri dan juga tip-tip menarik. Blog ini juga mempunyai kedai serbaneka serta perkhidmatan dalam talian. Sila klik menu 'kedai' pada bahagian atas kanan blog untuk maklumat lebih lanjut ok. Untuk entri pertama nie, penulis nak merasmikan pembukaan blog ini bersama-sama dengan anda tahu, harap anda enjoy insyaallah..

*p/s: Majlis nie adalah majlis formal.. sila pakai baju melayu atau baju formal ketika membaca entri ini ok? Kepada wanita pula, sila pakai seksi2 hahaha!

********************************************************

Majlis Perasmian

Baiklah para pembaca sekalian, untuk lebih memberkati majlis ini, dengan segala hormatnya dijemput Menteri Besar Kelantan iaitu Dato' Sri Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk mengetuai bacaan doa, dipersilakan..

Dengan Lafaz Bismillahhirahmannirrahim.....


Kusyuknyer berdoa sampai kemek2 muka.. tak sangka Tok Guru sudi datang.. terharu (T.T)

Terima kasih kepada Dato' Sri Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana sudi untuk membacakan doa.. Untuk menyempurnakan lagi majlis ini, izinkan  (Anwar Suran) untuk memberi sepatah 20-kata ok.. Sesiapa yang tertido ketika majlis berlangsung akan didenda dan diracun sehingga anda tercirit birit, sesiapa yang keluar dari blog ini secara senyap2 akan disula sehingga lawas berak (gangster tak penulis? keh keh keh)


Baiklah, ucapan dimulakan...

Ehem.. ehem.. Assalamualaikum wbt.. hurm, boleh tahan juga pembaca yang hadir ya.. maklum la, penuliskan masih baru dalam dunia blogger nie.. untuk pengatahuan pembaca sekalian, sebenarnya semenjak sebelum lahir lagi penulis berimpikan untuk mempunyai blog sendiri dan alhamdulillah, akhirnya pada tanggal 10 disember 2010, pukul 12-tengahari, maka lahirlah blog yang hensem lagi bergaya ini, ia dilahirkan dari perut makcik Google yang putih melepak lagi gebu.. Mula2 tuh penulis namakan blog ini sebagai AnwarSuran.com tapi bila pikir2 balik, bila masa pulak penulis ada domain sendiri yer? haha, so penulis terus tukar nama dia jadi AnwarSuran.Home (Rumah.AnwarSuran) barulah kena...

Para pembaca yang dihormati sekalian, rekabentuk blog ini adalah berkonsepkan rumah penulis yang penuh dengan suasana Realiti-Fantasi-Misteri. Penulis memilih rekabentuk nie kerana penulis merupakan seorang insan yang berada di dunia realiti, tetapi penulis amat gemar berfantasi sehingga kadang-kadang menjadi seorang yang amat misteri. Jadi, 'rumah' penulis ni dijadikan sebagai medium untuk berkongsi apa sahaja yang terbuku dihati terhadap anda semua (eh..? nape tibe2 ayat penulis jadi skema nie? terpengaruh ngan mamat kat bawah ler nih! hampeh!)..


Budak skema (sekadar hiasan)

Hurm.. sampai mana penulis berucap tadi eh? Owh, ingat dah.. ok2.. actually, dunia penulisan ini sebenarnya amatlah befaedah serta menakjubkan.. kalau kita tahu menulis dan juga kreatif, bina ajer blog ok.. ketengahkan idea2 dan pemikiran kita serta yang paling penting jangan menyakitkan hati orang lain ketika menulis yer.. Kalau rasa nak menasihat atau menegur orang lain menggunakan medium blog, tegurlah mereka secara baik2 dengan penuh etika, janganlah tegur mereka seperti menegur seekor khinzir binatang ok? Sekadar peringatan untuk kita semua..

Bosan jugak bila dengar penulis bebel sorang2 kat sini betul tak? So, untuk memeriahkan lagi majlis ini, maka dengan itu penulis telah menjemput Encik Vitas selaku penyanyi No-1 Russia untuk membuat persembahan.. Lagu yang akan disampaikan oleh beliau adalah bertajuk Ulybnis atau senyuman.. Tema persembahan beliau adalah berkonsepkan kehidupan Realiti-Fantasi-Misteri (puas penulis cari kat YouTube keh keh keh!)..Hidup didalam dunia realiti, cuba berfantasi untuk menghiburkan hati tetapi hakikatnya bertukar menjadi lelaki misteri. Saksikanlah video ini sampai abis tahu.. (jangan terkejut dengan suara beliau ok? sangat powerful mengalahkan Dato' K yang sedang mengerang)

Amacam dengan suara beliau? Meremang tak bulu dada mendengarnya? Power tuh..

Oklah, sekarang sudah tiba saat2 yang ditunggu-tunggu oleh kita semua iaitu acara perasmian majlis.. Agak-agak andalah kan, siapakah wakil yang akan merasmikan majlis ini yer? oklah, penulis bagi klu sikit yek.. Orangnya hitam blegam, rambut kerinting bertampok tampok uban, hidung kembang, telinga capang, kuat merokok serta tua ganyut.. siapakah beliau? Hahaha, mesti dalam hati anda dah terbayangkan wajah manusia yang macam lahanat kan? keh keh keh.. anda silap besar ok, xper kita tengok ajer.. Baiklah dengan segala hormatnya, dijemput beliau untuk tampil ke atas pentas untuk merasmikan pembukaan blog AnwarSuran.Home!! dipersilakan...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jeng jeng jeng!!!

LOL Obama ghupe nyer yer haha! Dijemput khas dari Amerika ok.. ditaja oleh Kicap Jalen


Yeah! Jutaan terima kasih buat President Amerika iaitu Sir Barrack Hussein Obama, kerana sudi untuk merasmikan blog penulis yang seksi nie.. Sanggup datang dari jauh yer? Mesti penat.. Dah gi balik ke tempat duduk hang, kerana majlis ini hanya berlangsung selama 10-minit jer.. Kalo hang nak berucap lebih2 pun, kiteorang bukan paham pon bahasa inggeris+negro+indon hang tuh hahaha.. Jangan lupa bebaskan palestin sekali ok!

Baiklah dengan itu, maka diisytiharkan bahawa blog AnwarSuran.Home telah dirasmikan ok! Jadi, jangan lupa untuk terus melihat perkembangan blog ini tahu..

So, untuk acara penutupan majlis, maka dijemput seorang wakil yang namanya amat2 macho sekali (sebab nama beliau sama dengan nama penulis kih kih kih!) Oklah untuk mempercepatkan acara majlis, dipersilakan Dato Sri Anwar Suran Ibrahim untuk tampil ke atas pentas sebagai acara penutupan, dipersilakan..

Ehem..ehem..


Adoihhh!!! tak pepasal kene bebel dengan Dato Sri Anwar haha! baiklah.. insyaallah akan ku jaga nama dato elok2 k.. lagipun nama kitakan sama.. makna nama Anwar=yang bercahaya sehingga buta mata

Maka dengan ini, diucapkan jutaan terima kasih kepada wakil-wakil yang hadir iaitu Tok Guru Nik Aziz, Dato Sri Anwar Ibrahim dan juga Sir Barrack Hussein Obama serta tak lupa juga kepada pembaca2 sekalian ya.. Thank U Very2 much sebab sudi support majlis yang amat2 seksi nie! penulis sangat2 terharu (T.T) haha!

*Announcement*
Para penoton semua dijemput untuk makan sedikit hidangan di dapur rumah anda..

Sekian, terima kasih dan salam hormat..

AnwarSuran.Home 2010


Share:

14 comments:

  1. Salam,
    Asrol datang melawat..
    Hehe..

    Komen sikit sempena perasmian ni
    Jam tu x perlu kot, sebab kat pc kan da ada jam. Hehe.. Sebarang iklan duduk atas. Yang lain sume ok.

    Jom Join
    Story Telling Asrol Mania | Sambung Bercerita

    ReplyDelete
  2. Thanks sebab melawat..
    Jam tak payah ke? okeys2..syg sikit nak buang haha

    Ok, nanti aku join ok..

    ReplyDelete
  3. tumpang tengok perasmian...
    heheheee

    ReplyDelete
  4. pg lukih ici

    ReplyDelete
  5. la.. update balik ke entri nih... kreatif la anwar nih.. moga blog ni bjaya.. hehhee... nk tumpang banner sini bleh? kite tukar2.. hehehe...

    ReplyDelete
  6. @Mie: Perasmian yang penuh dengan fantasi hehe
    @Aman: Thanks, still tengah explore2 lagi nie :)
    @Asrol: Entri merapu jer nie, saje release tension haha. Bole je.. tp aku xder banner la huhu.. camner nak buat banner ya?

    ReplyDelete
  7. tapi suke entri nih.. ada gambar klakar.. hehe..

    ala, bleh edit gambar, xkan xleh edit banner kot.. huhu.. nnti asrol wat plbagai saiz, anwar pilih la nk saiz mana, okeh? hehe.. tp blog asrol sesuai 130x130 jerk kot..

    ReplyDelete
  8. nanti war warkan satu donia...hahahahhaa

    ReplyDelete
  9. @Asrol Mania: Thanks. Pasal banner tu, saya belum create lagi.. kalau boleh nak create smart2 hehe. Dah siap nanti saya inform ok. Kita tukar2 :)

    @Rahayu: Bukan lagi satu dunia.. habis satu facebook keh keh..

    ReplyDelete
  10. scary giler dgr vdeo vitas tuh...die nyanyi ke jerit tuh wei?haha

    ReplyDelete
  11. @DiDoPenyanyi nombor 1 Russia tu hehe.. suara dia macam alat muzik :D

    ReplyDelete
  12. hang terbaik anwar suran..hang org mana?

    ReplyDelete

Perhatian, segala entri dan 80 peratus daripada gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini adalah hasil dari rekaan dan idea My Cahaya Post. Gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini mempunyai bandwidth-nya yang tersendiri dan menyebabkan anda tidak boleh sesekali mengambil URL gambar-gambar tersebut. Jika anda ingin berbuat demikian, sila download gambar-gambar yang anda mahu dan upload semula di dalam blog anda. Selepas anda berbuat demikian, sila inform saya melalui ruangan komen, facebook page, email mahupun shoutbox. Sekian, terima kasih.

Bilangan Pelawat

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Entri Terlaris