Monday 13 February 2012

Adakah Obama Akan Menyerang Kaabah?


Adakah Obama Akan Menyerang Kaabah?


Kaabah di Runtuhkan

Di antara tanda Kiamat kubro adalah dihancurkannya kaabah yang mulia, perhiasan dan kiswahnya dirampas oleh seorang lelaki dari Habsyah (Afrika) yang diberi nama oleh Rasulullah saw dengan cirinya "Dzu as-Suwaiqataini".

Nama dan Sifatnya

Rasulullah saw telah menjelaskan sifatnya secara teliti, beliau meyebutkan bahawa dia berkulit hitam, kedua kakinya renggang dan ini termasuk ciri orang-orang Habsyah (Afrika), beliau juga menyatakan bahawa dia adalah botak (berambut nipis), ubun-ubunnya licin, persendian tulangnya agak bengkok sebahagian keluar dari tempatnya.

Obama adalah keturunan Afrika yang sah!
Di dalam hadits shahih dari Ibnu Abbas berkata, saya telah mendengar Rasulullah saw bersabda, "Seolah-olah diriku melihatnya berkulit hitam, kedua kakinya saling berjauhan, dia mencongkel Kaabah, bata demi bata." (HR. al-Bukhari)

Dari Abdullah bin Amru bin al-Ash berkata, saya telah mendengar Rasulullah saw bersabda, "Kaabah akan dihancurkan oleh Dzu as-Suwaiqatain dari Habasyah, dia merampas perhiasannya, menanggalkan kiswahnya. Seolah-olah saya melihatnya botak, persendiannya tidak lurus, dia menghantamnya dengan cangkul dan kapaknya." (HR. Ahmad dan at-Thabrani).

Dalam hadis ini Rasulullah s.a.w telah menceritakan secara terperinci gambaran lelaki tersebut iaitu:

1 - Asal Habasyah (Somalia, Ethiopia, Kenya dan Eritria)
2 - Mempunyai pengaruh dan ramai tentera
3 - Berkulit hitam,
4 - Kakinya bengkok
5 - Ubun-ubunnya licin

Obama lahir di Kenya, itulah hakikat sebenar tanah kelahirannya.

Apakah ianya hanya kebetulan?

Mari kita lihat adakah Obama memenuhi ciri-ciri tersebut? Apakah maksud disebalik nama Obama itu sendiri, cuba lihat pautan ini

Bukti 1 (sila klik)
Bukti 2 (sila Klik)

Obama merupakan nama untuk puak Luo di Kenya. Mengikut tradisi Luo, nama gelaran Bama, bermaksud " melengkong, nampak seperti bengkok."

Dengan kata lain, boleh di simpulkan nama gelaran Obama bermaksud seorang yang berkaki atau tangan  yang bengkok. Apakah ini satu kebetulan Obama mempunyai semua ciri-ciri tersebut atau akan muncul lagi seorang Obama mempunyai kelakuan dan sifat seperti yang di beritahu Rasulullah?  Sangat misteri. Wallahua'lam.


Sekian Terima Kasih

Anwar Suran Home – Feb 2012

Share:

6 comments:

  1. @MawardiYunus Ciri-cirinya dah ada, segalanya Allah swt sahaja yang maha mengatahui...

    ReplyDelete
  2. Semoga obama tidak seperti itu.. Mintak simpang lah ya Allah..

    Orang lain tengok Iklan pun dapat duit

    ReplyDelete
  3. @SiLabiLabi Harap-harap bukan Obamalah... ini peristiwa saat menjelang kiamat yang betul-betul nie.. sebab Dajjal pun tak boleh sentuh mekah. Rasanya bukan Obama... cuma ciri-ciri jer sama.

    ReplyDelete
  4. Dengan bantuan tentera dajjal dr parsi (iran)?

    ReplyDelete
  5. SEJARAH ABRAHAH DGN PASUKAN TENTERA BERGAJAH AKAN BERULANG..?? Maka jangan heran jika Tentera Allah yg didatangkan dari langit juga akan berulang mendatang. Malaikat Ababil telah 2 kali turun kelangit bumi.. Kalo Kaabah diKota Mekah diancam diserang, tunggulah kedatangan Ababil kali ke3 dizaman kemunculan Imam Mahdi AS... Allahu'alam....

    ReplyDelete

Perhatian, segala entri dan 80 peratus daripada gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini adalah hasil dari rekaan dan idea My Cahaya Post. Gambar-gambar yang terkandung di dalam blog ini mempunyai bandwidth-nya yang tersendiri dan menyebabkan anda tidak boleh sesekali mengambil URL gambar-gambar tersebut. Jika anda ingin berbuat demikian, sila download gambar-gambar yang anda mahu dan upload semula di dalam blog anda. Selepas anda berbuat demikian, sila inform saya melalui ruangan komen, facebook page, email mahupun shoutbox. Sekian, terima kasih.

Bilangan Pelawat

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Entri Terlaris